Blog Online Fitness

25 největších dietních zabijáků – 1. část
Životní styl

25 největších dietních zabijáků – 1. část

20.08.2018
Do dnešní doby vzniklo mnoho různorodých informací o hubnutí. Bohužel ne všechny tyto informace a postupy jsou správné. Podívejme se společně na několik největších dietních zabijáků.

1. Vaření „od oka“

Známe to všichni – přiměřeně, přiměřeně a bum … místo kapky oleje je to skoro celá sklenička a místo lžičky arašídového másla je to celá naběračka. Pokud chcete hubnout, je důležité nepřekračovat svůj denní příjem kalorií. Ten se dá přesáhnout velmi snadno, proto je lepší si ze začátku potraviny vážit (s výjimkou zeleniny), než si zvyknete porce odhadnout.

2. Light potraviny

Označení „light“ je sice lákavé, ale tyto výrobky hubnutí spíše uškodí. Kalorie, které jste ušetřily na tucích, výrobci nadhání škodlivějšími přídatnými látkami, cukrem, zahušťovadly a škroby.

3. Tekutý cukr

Spousta kalorií, o nichž lidé ani neví. Ochucené vody, které se tváří kolik v sobě nemají ovoce, jsou ve skutečnosti pouhou směsí vody, cukru a ovocného aromatu. To samé platí pro slazené nápoje typu Cola a mnohé ovocné džusy (kromě 100%), které bývají doslazovány. Nejlepší volbou je pitná voda, a pokud už chcete něco ovocného, nechte ve vodě louhovat ovoce.

4. Tmavé pečivo

Dávejte si pozor, zda jde o skutečně celozrnné pečivo nebo pouze tmavé, tedy obarvené bílé pečivo. Ve složení by měla být na prvním místě celozrnná či žitná mouka.

5. Alkohol

Alkohol sám o sobě je velmi kalorický a některé druhy navíc obsahují spoustu jednoduchých cukrů, které se v těle snadno přeměňují na tuky.

6. Vyřazování příloh

Přílohy jsou sice bohatým zdrojem energie, ale pokud je z jídelníčku vyřadíme úplně, vznikne nám velký kalorický deficit. Pokud bude množství přijímaných kalorií nižší než je bazální metabolismus (tj. minimální množství kalorií potřebné jen pro základní životní funkce), dojde ke zpomalení metabolismu a tělo se přepne do úsporného režimu – tedy přestane využívat zásobní tuky a naopak si bude skladovat veškerou energii do zásob na horší časy. Rozhodnete-li se omezovat sacharidy z příloh a dalších potravin, je důležité si potřebnou energii zajistit z druhého energetického zdroje – zdravých tuků. Celkový příjem kalorií však musí zůstat vyvážený.

7. Müsli tyčinky

Je snadné si koupit pohotovou svačinku. Tyčinka je skladná a dá se sníst kdekoliv a kdykoliv. Problém je ale v tom, že většina těchto tyčinek v supermarketu je plná cukru a ztužených tuků. Lépe uděláte, když si uděláte své domácí müsli.

8. Nedostatek bílkovin

Bílkoviny jsou pro organismus životně důležité. Jsou stavební složkou tkání, v těle plní transportní funkce, účastní se imunity a jsou základním kamenem svalové tkáně. Při hubnutí je jejich dostatečný příjem velmi potřebný, aby nedošlo k odbourávání aktivní svalové hmoty, ale naopak k odbourávání tuku.

 

Bc. Daniela Krčová

Výživová poradkyně

 

Online Fitness

Další články

Životní styl
ONFIT30: Intenzivní měsíční program do plavek startuje už 25. května
ONFIT30: Intenzivní měsíční program do plavek startuje už 25. května
Myslíte si, že do plavkové sezóny už zbývá málo času na zásadnější změnu postavy? V ONFIT30: Intenzivním měsíčním programu do plavek si opravdu máknete a vytvarujete postavu do plavek!
Čtěte více
Životní styl
ONFIT Start: 5-týdenní program pro začátečníky
ONFIT Start: 5-týdenní program pro začátečníky
Nevíš jak začít s pravidelným cvičením? Nemáš jasno v tom, jak by měl vypadat tvůj jídelníček? Nevíš jak si udržet motivaci a odhodlání k dodržení zdravějšího životního stylu? Přidej se k programu ONFIT START, který tě provede úplnými začátky!
Čtěte více
Nahoru