Blog Online Fitness

4 důvody proč zařadit Ananas do svého jídelníčku
Zdravě v kuchyni

4 důvody proč zařadit Ananas do svého jídelníčku

05.04.2016
Právě v tomto jarním období je ideální čas zařadit do svého jídelníčku více ovoce. Pomohou nám doplnit potřebné látky pro správné fungování organismu. V čem nám může pomoci takový Ananas, na to se dnes spolu podíváme.

Online Fitness

1. Pomocník při trávení bílkovin
Toto exotické ovoce obsahuje jeden z důležitých enzymů zvaný bromelin, který pomáhá trávit právě bílkoviny. Trávení potravin si žádá naši energii, proto na nás po vydatnějším jídle většinou dopadne nežádaný útlum a únava. Nejvíce energie na trávení makroživin potřebují bílkoviny, méně pak sacharidy a tuky. Ananas se tedy hodí k jídlům s bohatým obsahem masa, jako příloha nebo třeba místo sladkého dezertu po jídle, nejlépe podávaný čerstvý, tepelně neupravený, nebo mírně podušený. Výborná je také šťáva z odšťaveného čerstvého ananasu zředěná s vodou.

2. Podpora při hubnutí
Ananas obsahuje také jeden zajímavý enzym a to hormon senzitivní lipáza, podporující přeměnu tuků na energii. Abychom tuto přeměnu podpořili, je důležitý samozřejmě také pohyb. Neznamená to, že čím více tohoto ovoce tím lépe, postačí každý den pár kousků. Mluvíme zde opravdu jen o čerstvém ovoci, určitě ne konzervované nebo jako běžně prodávané slazené džusy.

3. Potřebné minerály
Ananas je bohatý především na draslík, který pomáhá odvádět přebytečnou vodu z těla. Dále obsahuje také hořčík a vápník. Jeho energetická hodnota není nijak vysoká, na 100g ovoce obsahuje jen cca 45kcal a to díky vysokému obsahu vody a vlákniny.

4. Podpora imunitního systému
Bromelin obsažený v ananasu také pomáhá při zahlenění organismu, rozpouští hlen a působí protizánětlivě, pomáhá také při zánětech a problémech s klouby.
Zajímavostí by pro Vás mohlo být to, že příznivě působí na osoby s krevní skupinou A.

Ananas v jeho čerstvé podobě se hodí skvěle jako přírodní doplněk stravy a zdravého životního stylu. Proto jej doporučuji zařadit do svého jídelníčku a sledovat jaký vliv na Vás bude mít jeho pravidelná konzumace.

Silvie Sher
Trenérka OnlineFitness.cz
online fitness

 

Online Fitness

Další články

Zdravě v kuchyni
Cukroví trochu jinak aneb zkus si něco upéct s naši trenérkou Mončou
Cukroví trochu jinak aneb zkus si něco upéct s naši trenérkou Mončou
Období vánočních svátků nejvíce z celého roku svádí k mlsání. Aby taky ne, všude na nás koukají dobroty v podobě voňavých trdelníků, perníčků, nejrůznějšího cukroví… Zkuste cukroví trochu jinak - ve zdravějších variantách, které si pro vás připravila naše trenérka Monča.
Čtěte více
Zdravě v kuchyni
5 zajímavých receptů s ořechovým máslem Trinutka
5 zajímavých receptů s ořechovým máslem Trinutka
Ořechové máslo, dobrota, kterou na lžičce milujeme snad všichni. Ale věděli jste, že ořechové máslo může fungovat taky jako skvělé ochucovadlo? A že se vyrábějí také slaná másla?
Čtěte více
Nahoru