Blog Online Fitness

Nejlepší jídla, která můžete zvolit před a po tréninku
Zdravě v kuchyni

Nejlepší jídla, která můžete zvolit před a po tréninku

13.04.2016
Jak správně využít sílu výživy pro optimální výsledky? Pokud jde o trénink, určitě jste si už položili otázku, jak získat maximum z Vašeho tréninku, jak účinně pálit kalorie a cítit dostatek energie po čas tréninkových dní? I přesto, že zde existují i jiné faktory, které mají vliv na Vaši individualitu, je tady jednoduchá odpověď, která platí na všechny tyto otázky: Jezte! Přesněji, jezte správná jídla, ve správný čas. Kdysi jsem si také myslela, že nejlepší cesta jak se zbavit tuku je tvrdě trénovat, a pak prostě počkat až přijde čas na jídlo, bez toho aniž bych přemýšlela nad tím kdy jíst a hlavně co jíst. Teď už vím, že klíčem k získání a udržení pevného, štíhlého a zdravého těla, je kombinace pravidelného cvičení a konzumace správných potravin ve správný čas. Dát živiny svému tělu před i po každém tréninku je zásadní pro spalování nejvíce kalorií, zachování energie, budování svalové hmoty, hubnutí a rychlejší regeneraci.

 

Online Fitness

Proč je důležité jíst před tréninkem

Ať už před tréninkem jíte nebo ne, výzkumy ukazují, že tělo spaluje stejný objem tuku. Nicméně pokud pravidelně cvičíte s prázdným žaludkem, může opravdu dojít k úbytku svalové hmoty. Důvodem je to, že když jsme hladoví, naše tělo se přepne do režimu přežití a čerpá bílkoviny ze svalů, namísto z ledvin a jater, odkud je normálně naše tělo čerpá. Když tato situace nastane, dochází ke ztrátě svalové hmoty, což může v konečném důsledku zpomalit Váš metabolismus a tím dojít k obtížnějšímu spalování tuku. Navíc, když cvičíte na prázdný žaludek, nemáte dostatek paliva, které potřebujete pro dostatečnou sílu během intenzivního tréninku.

 

Dejte si jednu z těchto svačinek maximálně hodinu před Vaším příštím tréninkem a přepněte Vaše tělo na tuk spalující stroj!

 

Co si tedy dát před tréninkem:

-          Ovesné vločky (půl hrnku) s banánem nebo s jahodami/borůvkami a trochou medu či jiného sladidla

-          Ovesná kaše s 1-2 ČL oříškového másla a kostičku min. 80% hořké čokolády

-          Celozrnný žitný chléb s kouskem avokáda (avokádo můžete ochutit kajenským pepřem, citrónovou šťávou a špetkou soli)

-          Jablko s hrstkou oříšků

-          Hnědá rýže (půl hrnku) s lehkým salátem

-          Sladké brambory s dušenou zeleninou (mrkev…) a ČL olivového oleje

 

Proč je důležité jíst po tréninku

Během tréninku si naše tělo čerpá energii z paliva uloženého ve svalech, z Glykogenu. Jakmile dokončíte trénink, Vaše svaly jsou poničené a téměř vyčerpané ze svých zásob glykogenu. Jídlo nebo nápoj, které kombinují bílkoviny a menší množství komplexních sacharidů, 30 minut až hodinu po tréninku, doplní energetické zásoby, budují a opravují svaly, které byly poničené, a pomáhají udržet náš rychlý metabolismus.

Čím dříve doplníte živiny, tím lépe. Výzkumy ukazují, že schopnost těla doplnit zásoby do svalů se snižuje o 50%, pokud s jídlem čekáte až 2 hodiny po Vašem tréninku, ve srovnání s tím, když se najíte za 30 minut. Zkuste si jídlo či nápoj nachystat tak abyste ho měly po ruce právě v tento čas po tréninku.

 

Co si tedy dát po tréninku:

Dopřát si bílkoviny s trochou komplexních sacharidů je to nejlepší po Vašem tréninku. Zde je pár tipů na jídla, která pomohou urychlit regeneraci, maximalizovat výsledky cviční, a přispět k udržení svalové hmoty a k hubnutí.

-          Proteinový nápoj – 1 odměrka proteinu s 250ml vody/mandlového mléka kde můžete přidat půlku banánu

-          Grilované/restované drůbeží prsa se zeleninovým salátem a ČL olivového oleje

-          Losos s hnědou rýži a zeleninovým salátem

-          Celozrnný chleba s vaječnými bílky a zeleninou (se žloutky to nepřehánět ale nemusíme vyloučit úplně)

-          Tofu s dušenou/restovanou zeleninou

 

Silvie Sher
Trenérka OnlineFitness.cz
online fitness

 

Online Fitness

Další články

Zdravě v kuchyni
Cukroví trochu jinak aneb zkus si něco upéct s naši trenérkou Mončou
Cukroví trochu jinak aneb zkus si něco upéct s naši trenérkou Mončou
Období vánočních svátků nejvíce z celého roku svádí k mlsání. Aby taky ne, všude na nás koukají dobroty v podobě voňavých trdelníků, perníčků, nejrůznějšího cukroví… Zkuste cukroví trochu jinak - ve zdravějších variantách, které si pro vás připravila naše trenérka Monča.
Čtěte více
Zdravě v kuchyni
5 zajímavých receptů s ořechovým máslem Trinutka
5 zajímavých receptů s ořechovým máslem Trinutka
Ořechové máslo, dobrota, kterou na lžičce milujeme snad všichni. Ale věděli jste, že ořechové máslo může fungovat taky jako skvělé ochucovadlo? A že se vyrábějí také slaná másla?
Čtěte více
Nahoru