Blog Online Fitness

Skořice a její benefity pro naše tělo a zdraví
Zdravě v kuchyni

Skořice a její benefity pro naše tělo a zdraví

14.04.2016
Nejenom že skořice napomáhá ke snížení krevního tlaku, ale také skvěle chutná. Přidejte tuto superpotravinu do své kávy, čaje, vody, domácího pečiva nebo do čehokoliv jiného... Používání skořice nám přináší daleko více výhod.

Online Fitness

Co je skořice?

Myslíte, že víte všechno o tomto základním koření? Skořice je vysušená kůra rostliny Cinnamomum verum. Ano, je to tak, tyčinky skořice jsou kůra.

 

Výhody pro naše tělo a zdraví

Lžička mleté skořice obsahuje pouze 6 kalorií, ale skrývá velké množství doporučené denní dávky manganu, minerální látky, která aktivuje klíčové enzymy v celém těle. Výhody skořice zde ale nekončí. Podle výzkumů, Skořice obsahuje aktivní polyfenoly, podobné těm nalezených v čaji. Obsahuje také antioxidační a protizánětlivé látky.

Jedna z nejznámějších výhod Skořice je její schopnost snižovat krevní cukr. Podle studie publikované v Americkém časopise Akademie Výživy, lidé, kteří přidávají Skořici do jejich snídaně, snižují jejich krevní cukr až o dvě hodiny déle než ti, kteří ji do své snídaně nepřidávají. Toto koření je jednou z potravin, která má pozitivní vliv na naši paměť.

Navíc, by toto koření mohlo zpříjemnit naše dny a ulevit od typických křečí při menstruaci .

 

Jak můžeme Skořici používat

Stejně jako s mnoha jejími výživovými výhodami, je Skořice víceúčelová i pokud jde o její chuť. Její všestrannost ve sladkých i slaných jídlech z ní dělá jedno z nejvíce milovaných a běžně používaných koření. Přidejte jednu tyčinku nebo špetku skořice do ranní sklenice s vodou s citrónem, nebo do teplého čaje. Posypejte čerstvě nakrájené jablko nebo hrušku, nebo třeba také popcorn (jeho zdravou variantu), posypejte své cereálie, ovesné vločky, ovesnou kaši nebo přidejte do tvarohu/Jogurtu pro jeho lepší chuť bez cukru.

Můžete ji dokonce zařadit i do své večeře. Pro slané vaření přidáme celou skořici k masu a společně podusíme, nebo ji můžeme přidat do marinády a zpestřit tak její chuť.

Pro další skořicové příchutě zkuste přidat do kávy či posypat na vrch kávové pěny, do Vašeho smoothie nebo k domácím praženým mandlím.

 

Využití je opravdu mnoho, a já věřím, že by se toho našlo daleko více. Já osobně používám Skořici denně a nedokážu si to bez ní snad už ani představit :)

 

Silvie Sher
Trenérka OnlineFitness.cz
online fitness

 

Online Fitness

Další články

Zdravě v kuchyni
5 zajímavých receptů s ořechovým máslem Trinutka
5 zajímavých receptů s ořechovým máslem Trinutka
Ořechové máslo, dobrota, kterou na lžičce milujeme snad všichni. Ale věděli jste, že ořechové máslo může fungovat taky jako skvělé ochucovadlo? A že se vyrábějí také slaná másla?
Čtěte více
Zdravě v kuchyni
Cukroví trochu jinak aneb zkus si něco upéct s naši trenérkou Mončou
Cukroví trochu jinak aneb zkus si něco upéct s naši trenérkou Mončou
Období vánočních svátků nejvíce z celého roku svádí k mlsání. Aby taky ne, všude na nás koukají dobroty v podobě voňavých trdelníků, perníčků, nejrůznějšího cukroví… Zkuste cukroví trochu jinak - ve zdravějších variantách, které si pro vás připravila naše trenérka Monča.
Čtěte více
Nahoru