Blog Online Fitness

Urychluje množství svalové hmoty náš metabolismus?
Fitness

Urychluje množství svalové hmoty náš metabolismus?

27.09.2019
Svalová hmota je velmi důležitá pro naše zdraví a celkový vzhled postavy. Z různých zdrojů se můžeme dozvědět, že čím více svalů máme, tím je náš metabolismus rychlejší. Avšak u jiných informačních zdrojů se dozvíme, že tomu tak není. Jaká je pravda: Zvyšuje množství svalové hmoty náš metabolismus?

 

Jak vznikají tyto protichůdné informace?

Fitness se stále vyvíjí, a proto to, co platilo kdysi, nemusí platit i dnes. Do fitness světa se zapojuje čím dále více vědců, kteří se snaží ověřit různé informace, které jsou zaběhnuté ohledně cvičení a zdravého životního stylu. Věda často přijde na to, že některé informace jsou zcela špatné, jiné pouze polopravdivé a některé se samozřejmě potvrdí. Pro začínající cvičence takto vzniká neskutečný chaos, kdy se mísí staré informace s těmi novými a je problém se v tom všem vyznat. Pokud si u něčeho nejsme jisti, je vhodné se zeptat odborníka – ne kamarádky Janči, a pokud žádného odborníka ve svém okolí nemáme, měli bychom věřit informacím, které se vyskytují na ověřených webech, jsou novější a najdeme je u různých zdrojů.

 

Zrychluje svalová hmota metabolismus?

Dlouho se věřilo, že pokud nabereme zhruba 0,5 kilogramu svalů, naše tělo spálí navíc zhruba 50 kalorií. Zní to skvěle, ale bohužel to není úplně pravda. Výzkumy ukazují, že 0,5 kilogramu svalů navíc, spaluje zhruba 4 až 7 kalorií denně. V praxi to vypadá tak, že pokud chceme spalovat o 100 kalorií denně navíc, museli bychom nabrat 5 až 10 kilogramů svalové hmoty, a to je hodně svalů.

 

ALE!

Nyní můžeme mít pocit, že budovat svalovou hmotu je naprosto zbytečné a v hubnutí nám to moc nepomůže – to také není úplně pravda! Větší množství svalové hmoty, nám sice v klidovém stavu zhubnutí nepřinese, ale stále má pozitivní vliv na naše zdraví. Vše je o intenzitě pohybu! Čím více svalů máme, tím je naše tělo silnější. A čím je naše tělo silnější, tím intenzivnější trénink máme, a právě zde dojde k většímu množství spálených kalorií. Intenzivnějším tréninkem se naše tělo dostane snáze do kalorického deficitu, kdy dochází k hubnutí. Pokud naopak svalů moc nemáme, naše tréninky jsou často pomalejší, bez zátěže a spalujeme méně.

 

Pokud s cvičením teprve začínáme, nemusíme nijak propadat panice, všechny začátky jsou stejné. Sice u prvních tréninků spalujeme méně, ale s každým dalším cvičením se zlepšujeme a cvičení zintenzivňujeme.

 

 

Vše je o deficitu

Pokud chceme zhubnout, musíme si nastavit rozumný kalorický deficit, který vytvoříme nejlépe pohybem. Cvičení nám pomáhá nejen hubnout, ale také posiluje naše srdce, dodává nám fyzickou kondici, dobrou náladu a tvaruje tělo. Cvičení, které kombinuje kardio a silové prvky je nejlepším způsobem, jak se dostat k pěkné postavě. Kardio pomáhá našemu srdci a fyzičce a posilování tvaruje problémové partie a my pak máme lepší zadek, pevnější břicho a můžeme zmírnit i celulitidu.

 

Při hubnutí nesmíme zapomínat na správné stravování, které by mělo být v rozumné rovnováze. Měli bychom si uvědomit, že striktní diety nikdy nefungují dlouhodobě, jelikož je nedokážeme dodržovat dlouhodobě. Je vhodné, když je náš jídelníček založený zhruba na 80% zdravé stravy a 20% toho jídla, kterým rádi hřešíme.

 

 

Ing. Kateřina Škrlová 

Redaktorka OnlineFitness.cz
online fitness

 

Další články

Fitness
ONFIT23: Trenérka za každými dveřmi
ONFIT23: Trenérka za každými dveřmi
Datum 16. ledna si poznačte do kalendářů! Je to den kdy vlítneme do vašich domovů a budeme na vás číhat se cvičením za každými dveřmi! Čeká vás 6 týdnů skvělého pohybu v programu ONFIT23.
Čtěte více
Fitness
4 cviky pro pevné paže a ramena s Denisou Dráb
4 cviky pro pevné paže a ramena s Denisou Dráb
Naše expertka na posilování vršku těla je jednoznačně Denisa Dráb, se kterou si můžete zacvičit lekci Pevné Paže nebo Břicho Prsa Paže Záda. Tentokrát se Denča chopila činek a vzala si do parády paže a ramena. 4 cviky, po kterých tě ruce budou sice neskutečně pálit, ale v tričku budou pořádně hot!
Čtěte více
Nahoru