Blog Online Fitness

Držení a výdrž, metoda, kterou získáš svaly!
Rady, tipy, triky

Držení a výdrž, metoda, kterou získáš svaly!

26.11.2018
Současná doba je velmi uspěchaná, a to platí také pro fitness. Najdeme mnoho tréninků, které jsou rychlé a výbušné. Bohužel tyto tréninky nejsou pro každého. Může nás limitovat věk, váha nebo nedostatek fyzické kondice a tento trénink je pak utrpení. Podívejme se na tréninkovou metodu výdrže.

Jak to funguje?

Jak mohou růst svaly bez pohybu? To je otázka, která nás pravděpodobně napadne jako první. Vědci pro nás zjistili, že lze budovat svalovou, a tím i zpevňovat, bez toho aniž by docházelo k trhání svalových vláken a následně k jejich regeneraci.

 

Budování svalové hmoty u výdrží funguje na principu svalové únavy, kdy svalová vlákna musejí sílit, aby dokázaly udržet určitou zátěž v pozici bez pohybu. Po této svalové únavě dochází následně také k regeneraci, která napomáhá budovat silnější sval. Při držení a výdrži dochází k pomalému odkysličování svalu a dochází k uvolňování růstových hormonů, které stimulují růst svalů.

 

Abychom naše svaly dostali do svalové únavy, tak je důležité držet určitou pozici minimálně po dobu 15 sekund a s mírnou zátěží, jako jsou například činky. Pokud jsme už zkušenější sportovci, tak by výdrž měla trvat nejméně 30 sekund. Čím delší dobu vydržíme v určité pozici, tím více dochází ke svalové únavě, a tím dochází k většímu svalovému růstu.

 

Trénink výdrže

S tímto druhem tréninku se můžeme potkat hned na několika lekcích na www.onlinefitness.cz, jelikož naši trenéři sledují nejnovější fitness trendy, které si pak sami odzkoušejí a rozhodnou se, zda jej budou používat. Principy výdrže používají na svých lekcích naše nejúspěšnější trenérky – Aleks Indráková, Markéta Stoklasová a Silvie Sher. Jejich lekce najdete každý den v rozvrhu.

 

  

  

 

Výhody držení a výdrže

Toto cvičení je skvělé především pro začátečníky, lidi s nadváhou a bez fyzické kondice. Nedochází k rychlému pohybu, který všichni z nás nemusejí zvládat. Při rychlých pohybech se snažíme udělat cvik opravdu rychle s co největším počtem opakování, a tím často dochází ke špatnému provedení cviku. Při držení se umístíme do jedné pozice, kterou si důkladně zkontrolujeme a prostě držíme po tak dlouhou dobu, jakou zvládneme. Velmi brzy ucítíme ty svaly, které opravdu cvičit máme.

 

Další skvělá výhoda je viditelný progres, neboli prodloužení času, jak dlouho dokážeme držet. Tento postup je velmi rychlý, jelikož uvidíme zlepšení téměř každý trénink. Zlepšujeme se samozřejmě jak fyzicky, ale hlavně psychicky, jelikož většina z nás bude chtít překonat svůj minulý čas, a to i kdyby nás to mělo zabít :D.

 

Cviky pro výdrž

 


Ing. Kateřina Škrlová 

Redaktorka OnlineFitness.cz
online fitness

 

Další články

Rady, tipy, triky
5 potravinových doplňků, bez kterých se při hubnutí neobejdete
5 potravinových doplňků, bez kterých se při hubnutí neobejdete
Ať už chcete hubnout nebo jen rýsovat, cvičení a zdravá strava jsou samozřejmě základ. Hubnutí je ale třeba trochu „dopomoct“ i jinak. Máme pro vás tipy na potravinové doplňky, které zaručí, že vaše snaha ve fitku a v kuchyni nepřijde vniveč!
Čtěte více
Rady, tipy, triky
Kolik kalorií přijímat? Prozradí kalkulačka pro bazální metabolismus
Kolik kalorií přijímat? Prozradí kalkulačka pro bazální metabolismus
Toužíte po štíhlém těle? Kromě cvičení a zdravé stravy jsou to také přijaté kalorie, které rozhodují o tom, jestli zhubnete či ne. Ujistěte se proto, že opravdu víte, jaká je vaše doporučená denní porce kalorií!
Čtěte více
Nahoru